Citroen и Maserati са компании, които имат доста дълга история, изобилстваща със смели модели. А какво може да стане, когато се обединят?
Резултатът е легендата Citroen SM от 1970 г. Две години по-рано Citroen придобива Maserati с идеята да направи GT кола. И SM е първият опит на двете компании, който в последствие получава и версия с V6 двигател на Maserati.
С времето SM се превръща в легенда и един от обичаните модели на Citroen от феновете на марката. През септември т.г.DS Automobiles представи концептуалния модел SM Tribute, който да почете легендата.
Модерната интерпретация следва дизайна на оригинала отвън и вътре, но с много нови технологии. И може да стане реалност.
Главният дизайнер на DS Тиери Меторз коментира пред TopGear, че проектът има зелена светлина от боса на Stellantis Карлос Тавареш, както и от шефа на DS Оливиер Франсоа. Те са разрешили SM Tribute да се превърне в реалност, ако екипът може да ги увери, че ще е на печалба.
Идеята е не SM Tribite да бъде масов автомобил. Вместо това се търси външен поръчков производител, т.нар. coachbuilder, който да изработи лимитирана серия на колата.
Голяма част от механиката ще е базирана на Maserati Granturismo. Това включва двигателя: „Когато купуваш кола за 1 млн. евро, не искаш EV”, казва Метроз.
С това той отговаря на доста от допълнителните въпроси. SM Tribute ще е много специален колекционерски автомобил, който ще е за избрани. Той ще се възползва от лимитираната серия, като ще предложи и авангардни технологии. Например част от компонентите ще са изработени чрез 3D принтиране.
Засега не е уточнен какъв ще е броят на произведените коли. Разбира се, цената също може да бъде променена, тъй като може да е доста височка дори и за най-запалените колекционери, имайки предвид, че SM Tribute няма да претендира за производителност като хиперкола, а ще е най-вече красив и комфортен.